چرا هر برنامه ای نیاز به شروع با تجربه کاربر دارد؟

تا زمانی که دستورالعمل ها را دنبال کنید ، همه چیز همان طور که انتظار دارید پیش می رود. اما وقتی یک قدم را رد می کنید یا اشتباه می کنید ، همیشه یک نکته وجود دارد که متوجه می شوید چیزی درست نیست. ممکن است پاهای صندلی از یک قد نباشد ، یا قطار لگو شما در مسیر قرار نگیرد. هرچه که باشد ، می دانید که باید رفع شود.

 

نادیده گرفتن یا کنار گذاشتن طراحی  اپلیکیشن اندرویدی یا ios  براساس تجربه کاربری (UX) ، همین احساس را ایجاد می کند. ممکن است درست به نظر برسد ، اما چیزی قطعاً اشتباه است. بسیاری از سازمان ها - و تعداد کمی از توسعه دهندگان برنامه - فکر می کنند که می توانند با غفلت از طراحی UX و پرش به سمت کدگذاری ، در هزینه و وقت خود صرفه جویی کنند. اما آنچه که آنها واقعاً انجام می دهند کاهش احتمالاتی است که برنامه آنها مورد پسند افرادی خواهد بود که مهم هستند: مخاطبان آنها.

 

شکل و عملکرد همیشه متعادل نباشید

معماران ، تولیدکنندگان و هنرمندان همه با عبارت "فرم از عملکرد پیروی می کند" آشنایی دارند. این بدان معنی است که آنچه شما ایجاد می کنید ابتدا باید مشکلی را که برای حل آن در نظر گرفته شده حل کند. بعداً می توانیم نگران نحوه به نظر رسیدن آن باشیم.

 

اگرچه به نظر منطقی می رسد ، اما هرگز فکر خوبی نیست که در مورد طراحی بصری و تجربه کاربر اصلی خود تا پایان روند کار فکر کنید. با انجام این کار شما را در مسیر ایجاد برنامه ای قرار می دهد که کاربر پسند نباشد. و از آنجا که بودجه ها همیشه مسئله ساز هستند ، این احتمال وجود دارد كه این قسمت های فرآیند طراحی به طور كامل كنار گذاشته شوند.

 

یک روش بهتر برای دستیابی به طراحی برنامه این است که ابتدا با کاربر شروع کنید. همین که بفهمید چه کسانی هستند ، به چه چیزهایی احتیاج دارند و چه چیزهایی باعث خوشحالی آنها می شود ، می توانید برای برنامه ای که هرگز نمی خواهند ببندند چارچوبی ایجاد کنید.

 

تجربه کاربر (UX) طراحی توضیح داده شده است

بنابراین طراحی تجربه کاربر دقیقاً چیست؟

 

این فرایندی برای همسویی هدف یک برنامه با منافع مخاطبان آن است. به این روش فکر کنید: صاحب مشاغل ممکن است معتقد باشد که مهم است که جنبه های مختلف خدمات آنلاین را در برنامه برای هر نوع مشتری بگنجانید. اما پس از انجام این کار ، برنامه دارای تعداد زیادی منو است و برای کاربران سخت خواهد بود که آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند.

 

طراحی تجربه کاربر نیازهای کاربر را تعیین می کند و انتظار دارد ، سپس راهی برای بسته بندی تجربه پیدا می کند تا حد امکان بصری باشد. همچنین می تواند شامل برخی از تکنیک های روانشناختی باشد که کاربران را ترغیب به ادامه بازگشت می کند ، علاوه بر برخی از تحریکات باعث می شود آنها برنامه را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

 

UX یا UI

 

UX به تمرکز مواردی که باید در برنامه وجود داشته باشد و مواردی که می تواند کنار گذاشته شود کمک می کند. اما وقتی UX از دست رفته است ، می توانید ببینید و احساس کنید که چگونه نتیجه برای نیازهای شخص دیگری طراحی شده است و نه برای شما.

 

تفاوت UX با طراحی رابط کاربر (UI) متفاوت است

UX یا UI

 

بسیاری از سازمان ها سعی می کنند این نقش ها را به عنوان طراحی UX / UI ترکیب کنند ، اما این دو زمینه تخصصی کاملاً متفاوت هستند. یک طراح UX بر تحقیقات ، استراتژی ، تأثیرات روانشناختی و چگونگی جریان یافتن برنامه از صفحه اصلی به هر صفحه بعدی متمرکز شده است.

 

طراحان رابط کاربری مانند طراحان گرافیک هستند. آنها تصمیم می گیرند که از چه رنگ هایی استفاده کنند ، چگونه طرح بندی برای هر صفحه ایجاد کنند ، تعیین تایپوگرافی انجام دهند و تصاویر را برای همه طرح ها ویرایش کنند.

 

روش دیگر برای فکر کردن در مورد رابطه این دو نقش ، در نظر گرفتن یک استراتژیست در مقابل یک تکنسین است. استراتژیست UX بهترین اقدام را تعیین می کند ، در حالی که تکنسین رابط کاربری محصول را می سازد. این بدان معنی نیست که یک موقعیت بهتر از موقعیت دیگر است. آنها باید با هم همکاری کنند و محصولی ایجاد کنند که کاربران از آن لذت ببرند.

 

ابزارهای طراحی UX

ابزار طراحی برتر

 

از آنجا که اکنون مشخص شده است که طراحان تجربه کاربر رابط کاربری نهایی را ایجاد نمی کنند ، لازم است که به بررسی آنچه آنها می سازند ، بپردازیم. لیست زیر جامع نیست ، اما تصویر واضح تری از روند طراحی UX به شما ارائه می دهد.

 

کانون ها و نظرسنجی ها: تنها راه درک مخاطب تعامل با اعضای آن است. انجام تحقیقات به طراحان UX این امکان را می دهد تا قبل از ایجاد هرگونه کد یا استراتژی ، انگیزه ها و نیازهای مخاطبان را بیاموزند. این یک مرحله حیاتی در روند توسعه برنامه است.

 

Wireframes: اینها به طراحان و توسعه دهندگان UI کمک می کنند تا آنچه را که از آنها خواسته شده ایجاد کنند. آنها ماکت های برنامه ساده ای هستند که اغلب متحرک و تعاملی هستند. همه افرادی که درگیر یک پروژه هستند می توانند عملکرد اصلی یک برنامه و نحوه حرکت کاربر در نسخه نهایی را ببینند. ساخت وایرلس سریع و ارزان است ، بنابراین چندین نسخه معمولاً ایجاد می شود تا تیم ها بتوانند تصمیم بگیرند که چه مسیری را انتخاب کنند.

 

تست A / B: این یک فرم کارآمد از تحقیق است که به طراحان UX اجازه می دهد تا نحوه تأثیر تغییرات طراحی بر رفتار و تنظیمات کاربر را آزمایش کنند. به عنوان مثال ، این فرآیند نیازی به حدس زدن طراحان برای انتخاب رنگها یا قرار دادن دکمه های i را از بین می برد

Comments

Popular posts from this blog

گزارش نشان می دهد که یک سوم کاربران پس از قفل شدن در برنامه ها ، برنامه ها را حذف می کنند

چگونه از برنامه تلفن همراه خود در سال 2021 کسب درآمد کنیم؟

AdColony